fredag 20 april 2012

Vi, en liten presentation av mig och min familj

Här börjar mitt bloggande och då passar det väl bra med en liten presentation om mig och min familj.

Petra är mitt namn och jag är en 40+are. Ja...tycker inte att det är så kul att räkna åren längre så jag har helt enkelt slutat. Lättare då att säga att jag är född 1970, på den gamla goda tiden.
Jag är en velig pedant med total kaos. Jag är även undersköterska, nagelterapeut, skapar- och pyssel älskare, pälsdjurs allergiker, sambo och sist men inte minst fyrabarnsmor!

Emilia är 14 år. Lat, trött och viljelös precis som de flesta andra tonåringar. Hon är min bästa vän. Henne kan jag lita på i vått och torrt. Emilia har ärvt mitt pyssel & skapar intresse. Hon designar sina naglar i olika färger och mönster, designar kläder och har planer på att sy egna, älskar djur och dom älskar henne, älskar musik och går i Karate.

Sebastian är 11 år. Spelberoende, datornörd och fotovägrare. En underbar liten grabb som håller på att bli stor. Spel är hans stora intresse och skulle kunna få honom att inte röra sig ur fläcken, inte äta, inte sova på flera veckor om han fick bestämma själv. Men det får han såklart inte, MoHaHaHa. Han har provat nästan alla sporter som finns och avslutar dem lika snabbt som han börjat.

Amanda Panda Mandis är 4 år. Kärt barn har många namn brukar man ju säga. Detta är familjens överhuvud. Här hemma och med de hon känner sig trygg med är hon väldigt pratglad, högljudd och bestämd. På andra ställen, när man tycker att det skulle vara bra om hon tog för sig lite, är hon blyg och ibland stum. Amanda gillar att vara ute och leka, måla, titta på film, tvätta i tvättstugan, våt damma och dansa med stora syster Emilia.

Julia Jule Pulia är min lilla bebis 2,5 år. Också hon med fina smeknamn... Har fram tills nu varit världens snällaste, tystaste, lugnaste, gladaste barn. Men från en dag till den andra upptäckte hon att det fanns något som heter "egen vilja" och försöker i kombination med den även härma syrran Amandas röst resurser. Julia älskar mat men man kan undra vart hon gör av den för hon är ganska smal. Hon gillar att leka med leksaks spisar med diskho. Träffar vi på en sådan kan hon stå där och laga mat och diska och greja i timmar. Hon diskar gärna hemma i den stora riktiga diskhon också. Hon brukar digga och dansa när Emilia och Amanda spelar musik.

Sambon Bojko också 40+are som är född 1970. Han har två intressen vilka är schack och styrketräning. Han är ju då också schackboks samlare...tyvärr. Skulle han få bestämma så hade vi haft varenda vägg upptagen med överfyllda bokhyllor endast innehållande schackböcker. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar