onsdag 27 juni 2012

Barndoms förälskelse

Idag när jag var och shoppade med de två minsta barnen står plötsligt min tidiga barndoms förälskelse och hänger över min axel. Kul att se honom men jag kände mig lite ledsen efteråt. Har sett honom några gånger genom åren och tänkt att det kanske inte gått så bra för honom. Men nu såg han värre ut än någonsin. Ja, typ 35 år senare är han fortfarande jätte söt men såg idag ut som en lodis. Sjaskiga kläder, ovårdad, missfärgade trasiga tänder. Han kanske kände vad jag tänkte för rätt som det var bara vände han på klacken och gick igen. På något sätt finns ju oftast de tidigaste förälskelserna och kärlekarna kvar i hjärtats minne så det kändes inte roligt att se honom så. Han, jag och två äldre barn lekte när jag var runt 5 år Ryska Posten. De två äldre barnen experimenterade då lite med oss och inlåsta i en skrubb lurade/övertalade de oss till en tungkyss, Han försökte leka Ryska Posten med mig fler gånger genom åren men jag vägrade dock alltid gå med på kyssar. Jag måste blivit skrämd den där första gången ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar