fredag 22 juni 2012

Jävla sjukstuga detta

Vad är det frågan om egentligen? Någon som slängt iväg en förbannelse åt mitt håll eller bara någon däruppe som leker lite med mig? Vi har ju inte varit annat än sjuka i snart ett helt år nu. Det kan ju inte vara helt normalt kan jag tycka. Som jag skrev i ett tidigare inlägg Sjukdommar =BLÄ! så har det varit förkylningar, bihåleinflammationer, halsfluss, influensor, lunginflammation, öroninflammationer, vinterkräksjukan.

Nu har jag legat helt utslagen igen. Hög feber och feberfrossa om vartannat, svälj svårigheter och öronvärk. I går hade jag lite ork att ta mig upp så jag kunde besöka farbror doktorn igen. Kan snart kalla honom för "min kompis" så ofta som vi ses. Det smidigaste hade väl varit om vi kunde bli ett par, då kunde han ta hand om mig, kurera och bota mig mest hela tiden utan att jag skulle känna att det var jobbigt att träffa honom varje gång plus att det skulle bli mycket billigare...låter väl bra? Bojko och Julia har känt sig dåliga några dagar och i natt blev även Amanda febrig. Faaaaannnnn.

Min "kompis/pojkvän" doktorn konstaterade att jag hade halsfluss kombinerat med öroninflammation. Bara börja gnaga piller igen då. Snart ryker det väl antibiotikum ur öronen på mig. Och resten av familjen får också göra ett kärt besök hos Dr.n. Kul, mmm. Det blev som ni förstår inget midsommarfirande för oss i år... heller... vi var nämligen sjuka förra året med. GLAD MIDSOMMAR till er andra!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar