fredag 20 juli 2012

Body Worlds

Är en anatomiutställning utav flådda, plastbehandlade lik. Utställaren är professor i anatomi och heter Gunter von Hagens. Utställningen har varit en succé runt om i världen och har setts av 34 miljoner människor. samtidigt som den har fått mycket kritik och starka protester. Här handlar det främst om ifall detta är etiskt rätt. 
Alla är välkomna till utställningen, vuxen som barn. Kan då detta vara bra för ett barn att se eller är det kanske rent av nyttigt och lärorikt. Det är läskigt, något vi inte riktigt känner till och kanske inte vill veta mer om men ända ligger oss så enormt nära. Jag förstår att detta väcker äckel och rädsla hos vissa.
Jag själv gillar ju då både sådant som är lite konstigt, lite läskigt, det okända, mystik...Denna utställning innehåller precis detta. Jag har velat se denna utställning i säkert 10 år. Och nu har den då kommit till Sverige, närmare bestämt i Södertälje och visas mellan 20 juli - 25 november. Jag har dock inte bestämt mig för om jag skall göra slag i saken och åka och se den, eller om jag skall låta bli. Är du intresserad så klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar