torsdag 16 augusti 2012

Hur skall bloggen se ut?

Vissa riktar in sin blogg på ett enda spår t.ex. hundar, och skriver bara om det som rör hund intresset. Andra har en mer alltiallo blogg där dom skriver om det mesta som faller dom in. Båda sorterna är naturligtvis helt rätt. Det hela handlar ju om hur du vill ha det och vad som passar dig. Jag vill inte ha en blogg som är som en tråkig ytlig dagbok. Nix. Fast lätt att man halkar in i de spåren ändå. Jag vill heller inte ha en blogg där jag går för mycket in på djupet och avslöjar alla mina eller familjemedlemmarnas innersta hemligheter och problem. Nix.

Själv är jag en person med många halvfärdiga projekt/intressen/bollar/tankar i huvudet/luften så därför passar en varierande blogg mig bäst. Bloggandet hade nog runnit ut i sanden annars. Jag kan tycka bloggandet är svårt. Varför? jo, jag är relativt ny på detta och har kanske fortfarande inte hittat eller bestämt mig för hur jag vill att bloggen skall vara utformad. En sak vet jag och det är att jag vill blogga, för det har visat sig vara så sjukt kul. Jag började mest i brist på ork av andra åtaganden och blev snabbt fast. Man kan säga att bloggen är smått beroendeframkallande. Vill ju in och skriva fast att jag kanske inte har något att skriva om, och för att se om någon har läst och kanske kommenterat. Bloggen blir nästan som en vän, som man kan slänga ur sig så mycket strunt och svammel som helst utan att riskera vänskapen. För ju mer du svammlar och struntpratar på din blogg desto intressantare verkar det vara.
Lite dagboks inspirerat, lite löst svammel som detta plus lite annat... Ja, jag kanske ändå har hittat min stil och bara skall fortsätta köra på. Det lär ju visa sig med tiden. Hjärtat nedan påminner lite om mina tankar, allt på en gång i en enda salig röra.

Bild lånad av  swededesign.net

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar