onsdag 8 augusti 2012

Dagis dags!

Dagarna går så fort så jag hinner inte ens slå på datorn. Och ännu mindre hinner jag med min blogg. Hade ju tänkt när jag startade denna blogg att jag skulle göra minst ett inlägg varje dag. Visst.
I förrgår var ju första dagen på dagis efter semestern, ja ja förskolan då då, men jag vill fortsätta att säga dagis. Så det så! Missbedömde planeringen när jag ställde klockan på ringning och gick upp kl: 05.00 på måndag morgon. När jag och barnen var färdiga så hade vi en timme tillgodo. Ja ja bättre det än att vara ute i sista sekunden vilket jag avskyr.
Julia lämnades snällt och blundandes över till fröken för att slippa se. Smart! Amanda började ny avdelning och jag var med hela dagen. Lite avvaktande var hon, säkert bara för att jag var med. Men i det stora hela gick det jätte bra. Dag två gick ännu bättre och hon körde till och med ut mig i från vilan, jag fick inte vara med. Dag tre skulle Amanda vara på dagis utan mig. Och det gick kanon bra. Lite synd att jag inte skulle vara med dag tre också för jag tycker det är ganska kul på dagis. Kan man inte börja dagis som vuxen igen precis som man kan börja studera som vuxen? Nä kanske inte, men dagis...förskollärare kanske hade varit något. Nä, i längden hade jag nog inte tyckt att det var så kul. Jag hade nog blivit en av de där stränga fröknarna efter ett tag, då mitt tålamod inte är på topp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar