tisdag 4 september 2012

Tatuering

Jag hade länge velat ha en tatuering, men jag visste inte vilket motiv jag ville ha och inte heller vart den skulle sitta. Letade efter idéer under en lång tid, antingen att kopiera någon annans eller att hitta på en egen. Så till slut hade jag två som jag valde emellan. En blomranka för ryggslutet och en blomranka för vristen.

Jag kan ibland vara en ganska impulsiv människa. När jag bestämt mig för något jag vill ha så vill jag ha det nu, med en gång eller genast. Så också denna gång. Där jag helst ville göra min tatuering hade väntetider på nästan ett halvår just då, så det var inte att tänka på. Gick istället till en på Andra Långgatan för att tatuera mig. Killen jag visste var duktig hade såklart inte heller tid, men istället hade dom en kille där tillfälligt som var ledig. Jag nappade direkt, visade min bild och blev tatuerad.

Om det gjorde ont? Säger bara...brännande sveda! När jag fick titta på det nya konstverket på mitt ryggslut tyckte jag det såg ut som en helt annan tatuering, mörk och slarvig. Killen sa att den ljusnar när den läker. Det gjorde den ju något men killen hade ju tolkat bilden på sitt eget sätt och inte alls gjort den så fin som på bilden jag visade. jämför man dom inte så är den väl ok men jag ville ju att de skulle se ut som bilden jag hade med. Det slog ju mig efteråt att hur kunde jag låta en helt okänd främmande karl rita ett evighets mönster på min hud? Lätt att vara efterklok. Självklart skulle jag väntat det där halvåret och då fått bli tatuerad av en välkänd duktig tatuerare istället. På bilden ser den ändå okej ut, men är ganska tjocka linjer i verkligheten. I helgen var det dags för tatueringsmässan 2012 vilken jag missade såklart. Hade varit kul att besöka. Man kanske kan få lite tips om att bättra på sin tatuering. Nästa år!
Min tatuering

Bild lånad från Bardadim tattoo studio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar