lördag 26 januari 2013

Registrerings nummer leken

Jag tror inte det är sant!!! Ja, jag leker ju nummer leken på bilar med min äldsta dotter Emilia. För er som inte vet vad det är för lek så skall jag berätta. Man letar siffror på bilars registrerings nummer och börjar med 001 och därefter 002 osv. Man måste ta dom i ordning annars är det fusk. 

Vi började någon gång i början av Juni 2012. Till en början gick det hur bra som helst men fick ett abrupt slut i början av Juli när jag letade efter nr 010. Trodde ett tag att 010:or inte fanns, för dom var spårlöst borta ifrån mitt blickfång i alla fall. Emilia hade såklart hittat en 010 utan problem. Idag sju månader senare när jag åker spårvagn får jag syn på en 010 och jag är tvungen att kontroll titta både en och två gånger. Så nu fortsätter vår lilla lek, för min del med 011. Emilia har kommit dubbelt så långt som mig och skall hitta 022.



2 kommentarer:

  1. Har hört om denna lek, men aldrig själv tänkt på att börja med den, kanske blir så om man ser 001 som man vill prova..
    Du får hålla oss uppdaterade så vi får höra hur det går ;)
    Kram Anne

    SvaraRadera