fredag 1 februari 2013

...garderoben forts...

...föregående.
Bara lite tankar så här på fredags eftermiddagen...



Ibland kanske det kan tyckas vara en "trend" bland kändisar att komma ut ur garderoben (eller gabberåben som min syster dotter Stephanie sa när hon var liten) efter ett tags kändisskap. Då kan man ju fundera på om det bara är en grej för att det är lite spännande och förbjudet, dras man med beroende på vad de runt omkring gör, kanske bara för att få uppmärksamhet, kanske för att kändisskapet för med sig så många lyckosökare som man vill bort från eller råkar det bara vara så. Det kanske inte alls är fler än på andra yrkesområden.

Antagligen så är det lättare att ta steget när det finns likasinnade i ens närhet än om det inte gör det. Man har ju kanske då yrkesvalet eller branschen gemensamt, man umgås kanske med samma människor och har kanske liknande intressen. Något jag tänker på nu när det nalkas Melodifestivalen 2013 är ju att många homosexuella, och framför allt då inom bögkulturen är ju att många har just detta gemensamt. Att vara stora schlagerfans. Vad beror det på? Är det så att dom råkar ha just samma musik smak? Eller är det så att dom dras till gemenskapen? Eller kanske helt enkelt både och? Vare sig du är bisexuell, homosexuell eller heterosexuell eller vad du nu kan vara så finns i Sverige 3 höjdpunkter speciellt för den här kategorin av människor. Som 1:a kommer Melodifestivalen, 2:a Gaygalan och 3:a Pridefestivalen.

När jag var yngre hade jag en liten fascination av homosexuella män. Speciellt då med drag åt trans hållet. Min stora idol var Boy George såklart. Honom skulle jag gifta mig med, punkt slut. Och After Dark gänget älskade jag att titta på när det visades någon show på Tv. Är dock inte lika fascinerad idag även om jag fortfarande tycker att det är kul.

Jag, Emilia, Syrran, Morsan, kusin Stephanie, Svägerskan och kusinerna Leona och Adriana skall såklart också till Melodifestivalen 2013 den 8 Februari kl.19.00 på genrep här i Göteborg. Det har ju blivit en liten tradition nu och är väl 5 eller 6 året i rad...har tappat räkningen. Det är kul och man dras med även om det kanske inte är ens favorit musik val. Så jag förstår precis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar