lördag 17 augusti 2013

Sommarbilder del 3, 2013

Härliga sommardagar passerar alldeles för fort. Och jag vet inte hur man egentligen bäst tar tillvara på dom. Har ni några tips? Denna sommaren försökte jag ta tillvara på dem genom att göra många olika saker med barnen. Och jag har fångat en del av det på bild. Se även tidigare: Sommarbilder del 1, Sommarbilder del 2.
Såpbubblor är roligt, det tycker både barnen och jag. Dom är fascinerande. Kan skifta i olika färger och storlekar. Sedan finns det andra sorters roliga bubblor också, t ex på Mc Donalds.

Besökt Ragnhildsholmen har vi ju så klart gjort några gånger. För att få en liten känsla av landet, ruiner och historia men även för att kolla så våra små grodor växer som de skall ;) Sist vi var där och kollade lägen hade grodynglen fått bakben och nu var de flesta små små söta bebis grodor.
I sommar har det varit otroligt många harar där vi bor.En av dem var väldigt orädd och jag kunde gå nästan ända fram innan den skuttade iväg. Dock fick jag ingen skarp bild på den då jag skulle skynda mig innan den försvann.
Djur är kul. Grannens katt kom hem med en söt liten näbbmus som gåva. Så rart!
Loppisar och auktioner är ju så sjukt kul vilket jag tyckt sedan jag var liten och brukade gå på riktigt "gamla" auktioner och loppisar på Öland. Sälja själv är också väldigt kul. Här står jag och mamma på Bagageloppis vid Slottsskogen. Varmare och soligare dag kunde vi inte valt att stå här på. Och när vi kom hem var jag helt svullen och sönder bränd. Syn dock inte så bra på bilden. Men kul hade vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar