fredag 30 maj 2014

Musik för hela slanten

Jag berättade i förra inlägget om Emilias intresse för Japan inspirerat mode. Det hänger väl säkerligen ihop att hon även gillar den Japanska musikstilen Visual Kei. Här fokuseras det på utseendet och det handlar om att blotta sin insida eller med andra ord lyfta fram det man har på insidan till utsidan genom musik, kläder, hår och smink. En artist med denna stil är t ex Yohio.

Hon gillar även Koreansk pop musik som kallas K-pop. Jag har inte riktigt förstått vad K-pop är för något ännu, mer än pop från Korea. Ingen har väl missat artisten PSY med låten Gangnam Style som är en variant av K-pop. Men inte riktigt den sorten som Emilia gillar utan här handlar det mer om androgyna pojkband. Finns även flickband såklart. K-pop kännetecknas tydligen av coola kläder, fräcka frisyrer och galna musikvideos. Och så vitt jag kan se är hela högen plastikopererade och därmed jättesnygga. Det är sjukt roligt att höra när Emilia sjunger med i låtarna på klockren Koreanska. Då blir jag nästan lite stolt. För själv har jag språkintelligens +-0. Och hon sjunger med i mina gamla favorit låtar bättre än vad jag själv gör. Hon sjunger för övrigt med i varenda låt hon hört en gång utan textliga fel.

Emilia gillar såklart annan musik också, och åkte idag till den stora staden Stockholm med sin kusin. Första gången hon åker iväg typ själv. Där skall dom gå och titta på Miley Cyrus 'Bangerz Tour' i Globen. Miley Cyrus är den där före detta söta barnstjärnan som numera är vuxen och mest känd som skandal drottning på scen och för sin otroligt långa tunga som försöker slå rekord med sig själv om att nå huvudet runt. En liten bild på Miley och tungan som numer är stamgäst på varenda kort.



Nervös och orolig mamma? Svar: Ja. Tröstar min oro genom att äta lite gott innan vi andra som inte fick följa med drar vidare på kusin kalas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar