torsdag 3 juli 2014

Biobiljettvinst och Landet Over There

Då jag börjat arbeta lite mera och så skall göra hela sommaren tycker jag plötsligt att jag inte har tid för någonting. Men ett litet inlägg då och då skall jag väl hinna klämma in. För ett tag sedan vann jag två biobiljetter till filmen Maleficent av bloggaren Sandra med hennes blogg "Ett liv vid havet". Tack så mycket.

En perfekt vinst då både jag och de två stora kidsen älskar att gå på bio. Att se se på film hemma funkar inte så bra för mig då jag inte har någon ro i kroppen för det eller så blir jag för trött. Igår valde vi iallafall att titta på Maleficent. En vacker fantasythriller av den okända historien om Disneys saga "Törnrosa" från 1959.


Emilia och jag tyckte filmen var jättebra. Den innehöll allt en film skall innehålla. Spänning, action, ondska, godhet, kärlek, fantasy... ja, till och med humor fanns med. Sebastian tyckte det var för mycket känslor inblandat i filmen, annars bra.

Syster Yvonne har återvänt till landet "over there". Han knappt umgås med henne då jag som sagt arbetat mycket. Har även idag sagt hejdå till Emilia och Sebastian som också åker till Los Angeles i morgon bitti med sin pappa. Två veckor skall dom vara där och jag hoppas dom hinner med allt skoj man kan göra där. Hoppas också hon hinner träffa alla släktingar både från min sida och ifrån sin pappas sida. Ha det bäst mina kära barn. I LOVE YOU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar