torsdag 20 november 2014

Julstämnings planer

Nu närmar sig första advent, lucia & julen med stora steg, och det är samma visa varje år. Jag hinner knappt blinka förrän allt redan är över. Och vanligtvis har jag inte hunnit med allt jag hade velat göra för att skapa en mysig och rolig jul för min familj. Och när jag sitter där och skäms för att jag inte fixade det i år heller, lovar jag mig själv att nästa år... då jä..ar...skall jag planera, fixa, pynta, pyssla, baka och greja i tid. Så det blir en lite juligare och mysigare jul för barnen. Det ska med detta sagt bli spännande att se hur bra jag lyckas med detta i år. Nu låter det väl som om vi inte har någon julstämning alls, men det är klart vi har. Bara det att jag vill mycket mer än det jag lyckas prestera. Jag sätter mig själv därför i julstämning genom att ta på tomtemössan och ta fram penna, papper och försöker planera lite. Hur och vad gör ni andra med förberedelser och firande av 1-4 advent, lucia och julafton?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar