torsdag 11 december 2014

Pepparkaksbak

Det går väl inte riktigt enligt planerna, ligger lite efter, som vanligt då med andra ord. Men det går hyfsat bra iallafall. Jag syftar på den planerade julstämningen. läs här. Får ju aldrig tummen ur för att bli färdig med väggarna i vardagsrummet och kan därför inte ställa alla möbler där de skall vara. Ja, jag har varit lite lat, men det har även varit annat som stört och gjort att jag inte orkat. Vi har ändå fått upp lite julpynt. Dock inte så mycket som det skulle blivit. Granen hade jag tänkt ta upp mycket tidigare, men den tar vi upp i morgon så ungarna får njuta lite innan den skall ner igen. Funderar på en äkta i år för jag saknar den underbara doften. Men å andra sidan saknar jag inte alla barr och kryp som gömmer sig där i. Idag bakade vi pepparkakor och jag har precis stryket barnens kläder för luciatåget i morgon kl 07:00. Förresten mina pepparkakor brukar mjukna efter någon dag. Någon som vet vad det beror på?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar