tisdag 31 mars 2015

Magi och Råttjakt

Fullt schema för småttingarna idag. Amanda var på simskolan, och i vanlig ordning satt jag och Julia och fikade under tiden. En bit av Julias glass papper envisades med att sitta fast på min hand. Hur jag än försökte skaka av mig den så satt den kvar, bytte bara plats. Julia tycket detta var jätte kul och trodde att jag trollade. Ibland behövs inte så mycket för att roa stort.
Efter simskolan skulle båda tjejerna till BVC. Lite lek innan vi blev uppropade var kul. Amanda skulle ta sitt 5-6 års vaccin vilket hon klarade galant. Mätning, vägning, rita en människa och skriva sitt namn fixade hon även det galant. Amanda fick två tatueringar för sitt mod.
Sedan var det Julias tur med 4 års kontroll. Hon fick kolla synen, rita en människa, rita ett kryss och skriva sitt namn. Hon fick gå balansgång, mäta sig och väga sig. Båda tjejerna ökar både i vikt och längd precis som de ska. Julia fick en liten självlysande råtta för att hon också varit duktig. Råttan skulle hon hem och visa syskonen Emilia och Sebastian. Bara det att hon slarvade bort den innan vi kom ut på gatan. Sedan var hennes humör som bortblåst och inte ens ett besök på Mc Donken fick henne på bättre tankar.
Får väl försöka få tag på en ny råtta åt henne tror jag.

Ha det gôtt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar