torsdag 25 juni 2015

Poldance

Vet inte vart sommaren har tagit vägen. Men ibland hälsar den på och låter barnen gå utan koftor och skor. Det här var en sådan dag och då passade vi såklart på att vara ute och leka. Skorna sparkades av med en gång för det är ju så skönt att känna gräset och sanden mellan tårna. Min 6-åring hade det väldigt roligt med den här snurr leksaken. Är det en blivande Poldance tjej jag har tro?



Kommer själv ihåg hur stark och seg man var som liten. Klättrade upp för repet i gympasalen på nolltid och utan problem, orkade svinga mig hängandes i klätterställningarna, klättrade upp på mindre hus, staket och träd, sprang och cyklade hela dagarna, gjorde över 500 situps på raken bara för att visa att jag var starkare än min bror. Det var då det. Tänk om man kunde få känna den oövervinnliga känslan idag.

Ha det gôtt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar