fredag 28 augusti 2015

Min vän Skogstoan

Som jag skrev i förra inlägget HÄR så har jag fått blogga via mobilen. Vilket jag uppfattar som jobbigt, irriterande och bökigt, eftersom det blir en massa fel och jag får göra om flera gånger. Har i nästan två veckor inte haft något annat val. Det är nämligen stamrenovering i vårt hus. Så förutom en inplastad, förminskad, dammig, ofunktionell, brötig, dånande bostad med en massa människor springandes i tid och otid, har vi varit utan telefoni och bredband. Nötterna som är här och arbetar har nämligen borrat sönder våra kablar på flera ställen.

Han liksom inte med att ta riktiga före bilder innan det var undanplockat och alla inventarier stod på sina rätta ställen. Det går ju att se på ett ungefär hur det har sett ut iallafall. Självklart fanns det aspets i badrummet och lilla toan, så det var sanering med rymddräkter och special maskiner som gällde den första veckan. 

Oj vad stor hallen blev när allt var utblåst. Men samtidigt svårt att fatta att det både fått plats ett badrum och en gästtoa. I några dagar kunde man höra allt som hände och sades hos grannarna under och ovanför då tolv hål borrats i golvet och i taket.






Tycker mest byggarbetarna springer in och ut genom dörren, men lite har dom fått gjort iallafall. Man börjar liksom kunna ana vad det skall bli när det blir klart. Mannan i huset litade inte på gubbarnas skydds isolering utan gjorde sin egen...variant... kan tilläggas att han och småtjejerna knappt vågat vara här på hela tiden då han tror att dom skall bli sjuka av allt damm och aspets. Dock ingen fara att jag var kvar...
Och vi har fått en känning av hur det kan vara av att leva vildmarksliv...inomhus...tack vare vår kompis skogstoan. Dusch och toaletter finns för övrigt i en barack på gården för dem som av en eller annan anledning inte vill använda skogstoan.


Fortsättning följer...

Ha det gôtt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar