söndag 16 augusti 2015

Sommar 2015

Jag, mitt dumma nöt fick en knäpp idé om att jag bara skulle ha en veckas semester i sommar. Vet inte riktigt vad jag tänkte på när jag bestämde det, men så blev det iallafall. Och har man bara en vecka får man försöka göra nåt roligt av den. Här är en första bildbomb och lite av det vi gjort under semestern och sommaren 2015.

Vi åkte till Norrköping och Kolmårdens Djurpark. Meningen var att vi skulle besöka parken två dagar men tji fick vi. Efter över två timmar i bilkö till parken fick vi veta att det var kört. Parken var fullknökad och dom släppte inte in några fler. Vi hade förbokade biljetter men det hjälpte inte. Vi fick så snällt åka tillbaka till Norrköping där vi bodde, för att göra annat.
Vi gjorde såklart ett stopp i Gränna där vi kollade på polkagris tillverkning. Vi tittade på vattenfallet Strömmen, i Norrköpings gamla industrier. Tjejerna fick bada i en plask pool vid en stor lekplats. Vi plockade blåbär. Och vi besökte en rymdutställningen.
Här hoppar vi hej vilt bland bilderna... Emilia fick en ny Kigurumi. Då vart hon väldigt kramgo tyckte Amanda.
Dagen därpå tvingade vi oss upp tidigare än tidigt och åkte iväg för en heldag på Kolmårdens Djurpark. Denna gången kom vi in...och denna dagen ösregnade det mest hela tiden. Tur att det inte var kallt iallafall.
Bamses värld var väldigt populär. Vi såg på teater, hade kramkalas med Bamse och hans vänner, åkte karuseller och klappade killingar.
Min mobil hade i Norrköping bestämt sig för att bara fungera en stund varje dag. Tur att Emilias mobil fungerade lite bättre.
Vackra djur, roliga djur och läskiga djur såg vi.
Hade gärna haft en liten apa eller en Surikat med mig hem som husdjur.
Vi har badat på Lundbybadet och vid Jungfruviken på Hönö där kidsen även fångade krabbor.
Nästa bildbomb kommer inom kort.

Ha det gôtt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar