lördag 3 oktober 2015

Vanish Gold Fläckborttagning

Jag är en buzzador och deltar därför i denna kampanjen där jag får testa och buzza Vanish Gold.
Med fyra barn i varierade åldrar var även detta buzzador uppdraget perfekt. 
Vi har ingen tvättmaskin hemma, utan måste boka tid i tvättstugan nere i källaren. Därför kan det ibland ta flera dagar innan svåra fläckar försökes tvättas bort. Det går inte alltid så bra kan jag lova.

När jag testade Vanish Gold tog jag en vit trasa och gned in den ordentligt med taco sås, ketchup, banan och rödbetor. Sedan lät jag detta torka in i trasan och gotta till sig riktigt ordentligt i fyra dagar.
Jag förbehandlade fläckarna enligt doseringsguiden men råkade använda kallt vatten istället för varmt, så behandlingsmassan gojsade inte till sig ordentligt. Lät detta verka ca 1 min och tvättade sedan trasan i 40 grader med ytterligare mängd Vanish Gold blandat med vanligt tvättmedel. Torkade trasan och granskade den nästan med förstorings glas. Trasan var till synes kritvit. Framför en lampa såg jag dock lite rester av ketchup och banan fläckarna. Utan lampa syntes ingenting.
Jag gjorde ett test till där jag smetade in olivolja, rapsolja och fettet från stekta bacon. Tänkte att detta kommer aldrig funka på fettfläckarna, men på den trasan fanns inte minsta lilla spår kvar. Syntes ingenting inte ens med lampa.
Jag är super nöjd och  kommer använda Vanish Gold i varenda tvätt hädanefter!

Ha det gôtt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar